RODO
RODO – INFORMACJA
RODO określa szczegółowo zasady przetwarzania danych osobowych.
RODO– jest to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 27.04.2017r. nr 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych, swobodnego ich przepływu oraz uchylenia wcześniejszej dyrektywy w w/w sprawie.
RODO określa szczegółowo zasady przetwarzania danych osobowych.
Administrator Państwa danych jako klientów sklepów S.H.
Administrator Państwa danych jako klientów Naszych sklepów jest: Spółdzielnia Handlowa w Pieckach z siedzibą w Pieckach 11 – 710 , ul Wolności 4 NIP 7420000938, REGON 000368556, KRS 0000192959. Więcej informacji w w/w sprawie można uzyskać po nr tel. 89 742 23 01
Cel, zakres, podstawa prawna przetwarzania danych klientów sklepów S. H.
Cele:
1. Wystawianie imiennej faktury zakupu towarów ( RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy). Są to tylko tzw. dane zwykłe takie jak : imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres dostawy jeżeli jest inny niż zamieszkania, adres poczty elektronicznej, NIP, nr telefonu.
2. Realizacji usługi posprzedażowej w celu przekazania dla serwisanta, przewoźnika, operatora płatności, operatorów akcji promocyjnych realizowanych w ramach umowy sprzedaży.
3. Podczas postępowania reklamacyjnego związanego z wykonaną umową sprzedaży.
RODO – przetwarzanie n/w danych jest niezbędne do wykonania umowy sprzedaży i mogących pojawić się czynności posprzedażowych. Są to tylko tzw. dane zwykłe takie jak :imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres dostawy jeżeli jest inny niż zamieszkania, adres poczty elektronicznej, NIP, nr telefonu.
Ochrona danych osobowych klientów sklepów S.H.
Administrator zapewnia, że Państwa dane zbierane są i przetwarzane zgodnie z prawem a ilość ich ograniczona jest tylko do tego co niezbędne do zrealizowania celów wskazanych powyżej. Przetwarzane i przechowywane są w sposób zapewniający bezpieczeństwo Państwa danych przez okres nie dłuższy niż jest to konieczne i w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dotyczą.
Udostępnianie danych osobowych przez Administratora.
Administrator w ramach realizacji umowy sprzedaży oraz operacji posprzedażowych może przekazywać dane osobowe następującym podmiotom i osobom:
Osoby:
– uprawnieni pracownicy i współpracownicy Administratora mają dostęp do danych tylko w zakresie niezbędnym do wykonywania swoich obowiązków służbowych.
Podmioty:
– operatorzy systemów płatności o ile klient wybiera taką formę,
– firmy kurierskie, poczta lub inne mogące uczestniczyć w dostarczeniu, naprawie czy serwisowaniu zakupionych towarów,
– podmioty, które świadczą usługi informatyczne i serwisowe dla Administratora
– podmioty, które współpracują z Administratorem w ramach zawartych umów o dostarczanie i sprzedaż towarów nie będących własnością Administratora,
– podmiotom, które realizują programy i akcje lojalnościowe na podstawie zawartych umów z Administratorem.
Administrator dokonuje wszelkich możliwych dla niego weryfikacji i analiz przy wyborze w/w podmiotów aby dawały one gwarancję bezpieczeństwa wykonywania swoich usług i wywiązywania się z polityki RODO.
Administrator oświadcza, że dane osobowe mogą być udostępniane również organom i służbom administracji państwowej na podstawie odrębnych przepisów prawa.
Administrator zapewnia, że udostępnianie danych w/w osobom i podmiotom odbywa się zgodnie z literą obowiązującego prawa i w sposób zapewniający bezpieczeństwo klientów chyba, że klient odrębną zgodą dał prawo osobie lub podmiotowi w/w na inny sposób przetwarzania jego danych osobowych.
Czas przetwarzania danych osobowych klientów S.H.
Dane osobowe dotyczące faktur i innych dokumentów podlegających obowiązkom podatkowym czy wynikających z Ustawy o Rachunkowości w postaci archiwalnej przez okres wymagany odpowiednimi przepisami. Dane marketingowe do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych w tym celu z zaznaczeniem, że do celów archiwalnych w siedzibie Administratora nie dłużej jak 5 lat od momentu wycofania zgody na dowód, że taka zgoda była.
Prawa przysługujące osobie, której dane są przetwarzane przez Administratora.
Podanie danych osobowych przy zakupie towaru w celu wystawienia faktury, realizacji usługi posprzedażowej, składaniu reklamacji, w celach marketingowych ( o ile nie było odrębnej zgody) jest dobrowolne, lecz niepodanie w/w danych uniemożliwi otrzymanie dokumentu lub skutkować będzie brakiem możliwości wykonania serwisu posprzedażowego (przekazywaniu informacji za pomocą poczty internetowej, czy innych urządzeń umożliwiających komunikowanie się z klientem w w/w sprawach, dostawy, naprawy i konserwacji ) oraz rozpoznania reklamacji .
Każdemu klientowi sklepów S.H., którego dane są przetwarzane przez Administratora przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, modyfikowania ich, ograniczenia przetwarzania, usunięcia lub prawo do przenoszenia danych w sytuacjach określonych w RODO. Osobie przysługuje również prawo cofnięcia wyrażonej zgody ( najczęściej wyrażanej na przetwarzanie w celach marketingowych) oraz istnieje możliwość wniesienia skargi d Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji kiedy osoba, której dane są przetwarzane uzna, że jest to robione przez Administratora w sposób niezgodny z obowiązującym prawem.